CAA

Chiropractors’ Association of Australia

(@]
MEDIA RELEASE &?

DATE: 29 September 2013

Chiropractors’ Association Demands Retraction

Newspaper Claims a Chiropractor ‘Broke a Baby’s Neck’ are Wrong

The CAA has demanded the Sunday Age and the Sun-Herald retract and correct an erroneous claim
made in Sunday’s Newspapers.

The newspapers carried a story on 29 September about an investigation by the Australian Health
Practitioner Regulation Agency and claimed ‘a Melbourne infant’s neck was broken during a Chiropractic
adjustment.’

In fact no such finding was made.

In fact no finding of inappropriate treatment by a Chiropractor was made.

In fact no finding was made that any treatment performed by the Chiropractor caused a fracture as
alleged.

The CAA is outraged that rather than clearing the Chiropractor’s name as appropriate, the newspaper
reports have smeared the Chiropractor and the profession with such an allegation.

National President of the CAA, Dr Laurie Tassell said, “It remains the case that not a single serious
adverse event has been recorded in the medical literature (world-wide) involving a qualified
Chiropractor treating a child since 1992.”

Further media query: Bevan Lisle, Communications Director CAA 0468 920 851.

The Peak Body Representing Chiropractors

www.chiropractors.asn.au Page 1 of 1



